Головне управління ДПС у Рівненській області інформує
Ліси Рівненщини поповнили бюджет держави на майже 50 мільйонів гривень
В Головному управлінні ДПС у Рівненській області інформують, що станом на 01.07.2022 року на Рівненщині суб'єктами господарювання за користування лісовими ресурсами Рівненщини до зведеного бюджету сплачено 48,8 млн гривень.
Зокрема, лісокористувачі області поповнили місцеву скарбницю та 40,6 млн грн та 8,2 млн грн надійшло до державного бюджету.
Нагадаємо, що за інформацією Рівненської обласної військової адміністрації 10 червня поточного року Рада оборони з певними обмеженнями дозволила відвідувати ліс для збору дикоросів у Рівненській області.
У зв'язку з цим нагадуємо, що заготівля лісової продукції може здійснюватися як в порядку загального, так і спеціального використання.
Загальним використанням є збір у лісах громадянами для власного споживання в межах максимальних норм безоплатного збору дикоросів, що встановлені розпорядженням Рівненської обласної державної адміністрації від 3 травня 2007 року №215. Для прикладу, громадянам дозволено безоплатно заготовляти 12 кг чорниці, 15 кг ожини, 20 кг журавлини, по 30 кг білих грибів, лисичок, 50 кг опеньок, 10 кг трав'яних лікарських рослин, квітів, коріння.
Разом з тим, збір, заготівля (в тому числі купівля у населення) дикорослих плодів, ягід, лікарських рослин (побічні лісові користування) для потреб комерційної та виробничої діяльності належить до спеціального використання лісових ресурсів, яке є платним, та проводиться на підставі спеціального дозволу – лісового квитка, і тільки в межах відведених ділянок лісу та виділеного ліміту (Рішення Рівненської обласної ради від 22.04.2011 № 265).
Для отримання лісового квитка заготівельники звертаються, із попередньо погодженою Рівненським обласним управлінням лісового і мисливського господарства заявкою, у вказане в ній лісове господарство, де заявка реєструється, а зазначені ліміти розподіляються по лісництвах.
Податкові зобов'язання, які визначені у податковій декларації про майновий стан і доходи за 2021 рік необхідно сплатити до 01.08.2022 року
Головне управління ДПС у Рівненській області нагадує, що платники податків, які відповідно до норм розділу IV Податкового кодексу України подали декларацію про майновий стан і доходи та мали можливість виконати свої податкові обов'язки щодо дотримання термінів подання звітності, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов'язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України № 2260 за умови подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.
Також звертаємо увагу платників, що граничні строки сплати податкових зобов'язань, визначених у податковій декларації про майновий стан і доходи за 2021 рік протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку подання декларації – для фізичних осіб, стосовно яких проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування).
Платник податку – фізична особа, який подав декларацію, визначив свої податкові зобов'язання, сплачує за кодами бюджетної класифікації:
«11010500» – «податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування»;
«11011001» – «військовий збір, що сплачується за результатами декларування».
Інформація про реквізити банківських рахунків для сплати податків відповідно до адміністративно-територіального устрою України оприлюднена на офіційному вебпорталі ДПС у рубриці «Рахунки для сплати платежів» (https://rv.tax.gov.ua/rahunki-dlya-splati-platejiv/).
Відповідальність за несвоєчасну сплату податку (збору) передбачена ст. 124 ПКУ.
Податкова амністія: визначення ліквідних активів для цілей одноразового добровільного декларування
У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області повідомляють, що згідно з п.п. 14.1.281 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) грошові активи фізичної особи для цілей підрозд. 9 прим 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ – це кошти в національній та іноземній валютах, розміщені на рахунках в українських та іноземних банках, грошові внески до кредитних спілок та інших небанківських фінансових установ, права грошової вимоги (у тому числі кошти, позичені третім особам за договором позики), оформлені у письмовій формі з юридичною особою або нотаріально посвідчені у разі виникнення права вимоги декларанта до фізичної особи, а також активи у банківських металах, пам'ятні банкноти та монети, електронні гроші.
В даному випадку термін «електронні гроші» слід розглядати у визначенні, наведеному у Законі України від 05 квітня 2001 року «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні» із змінами та доповненнями, відповідно до якого – це одиниці вартості, які зберігаються на електронному пристрої, приймаються як засіб платежу іншими особами, ніж особа, яка їх випускає, і є грошовим зобов'язанням цієї особи, що виконується в готівковій або безготівковій формі.
При цьому, відповідно до Положення про електронні гроші в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 04 листопада 2010 року № 481 із змінами та доповненнями, обіг електронних грошей регулюється відповідним положенням, затвердженим Національним банком України.
Визначення «грошові активи фізичної особи» для цілей підрозд. 9 прим 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ не охоплює «віртуальні активи», визначення яких міститься у Законі України від 06 грудня 2019 року № 361-IX «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення», відповідно до п.п. 13 п. 1 розд. І якого, віртуальні активи – це віртуальний актив – цифрове вираження вартості, яким можна торгувати у цифровому форматі або переказувати і яке може використовуватися для платіжних або інвестиційних цілей.