Головне управління ДПС у Рівненській області інформує
Платники податків Рівненщини у січні 2025 року сплатили понад 343 млн грн ПДВ
У Головному управлінні ДПС у Рівненській області інформують, що надходження податку на додану вартість від платників Рівненщини до держбюджету у січні поточного року становили 343,3 млн грн, що на 101,1 млн грн більше надходжень січня 2024 року.
Разом з тим, суб’єктам господарювання, які заявляли суми ПДВ до відшкодування з бюджету, за перший місяць 2025 року повернуто на рахунки майже 162 млн гривень.
Звертаємо увагу платників податків, що у Головному управлінні ДПС у Рівненській області, для оперативної інформаційної підтримки бізнесу, працює Консультаційний центр з питань роботи СМКОР.
Якщо у вас є запитання щодо зупинення реєстрації ПН/РК, критеріїв ризиковості, заповнення таблиці даних платника, подання пояснень чи інші питання, що стосуються роботи СМКОР, звертайтеся за адресою: м. Рівне, вул. Відінська, 12, каб.103.
Також, для надання консультацій платникам податків та з метою вирішення нагальних питань роботи системи моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригувань критеріям оцінки ступеня ризиків, працюють телефони “гарячих ліній” Консультаційного центру: (0362) 692544, (0362) 692574, (0362) 692524, (0362) 692543, (066) 1618288, (0362) 692528 (щодо фізичних осіб-підприємців).
Звертайтесь! Фахівці податкової служби нададуть професійні консультації та кваліфіковані відповіді на ваші запитання
«Моя податкова»: зручний мобільний застосунок для платників податків
Сучасні технології відкривають нові можливості для бізнесу та громадян, дозволяючи швидко й безпечно взаємодіяти з державними органами. Один із таких інструментів — мобільний застосунок «Моя податкова», який спрощує комунікацію з податковою службою та дозволяє оперативно вирішувати важливі питання.
Основні можливості застосунку:
- отримання довідок та виписок без відвідування податкової,
- перегляд історії платежів і нарахувань,
- оперативне отримання повідомлень від податкової,
- проведення звірки розрахунків з бюджетом,
- отримання відомостей з реєстрів,
- отримання інформації про доходи для подальшого заповнення декларацій,
- подання декларації про доходи, у тому числі для отримання податкової знижки.
Користь для платників податків:
- економія часу – більше не потрібно відвідувати податкову інспекцію, щоб подати документи або отримати консультацію,
- зручність та доступність – сервіс доступний 24/7 із будь-якого смартфона,
- прозорість процесів – усі взаємодії з податковою можна відстежувати в режимі реального часу,
- безпека даних – використання сучасних технологій захисту інформації,
- контроль за власними фінансами – можливість перевірити стан розрахунків з бюджетом та підготуватися до подання декларації.
Як встановити застосунок? Завантажити «Моя податкова» можна в офіційних магазинах Google Play та App Store. Долучайтесь та використовуйте сучасні податкові сервіси: будьте в курсі податкових новацій та керуйте своїми фінансами легко!
Як уникнути блокування податкових накладних
Блокування податкових накладних – одна з ключових проблем, з якими стикається бізнес у процесі ведення господарської діяльності. Головне управління ДПС у Рівненській області надає рекомендації, які допоможуть підприємцям уникнути ризиків і забезпечити безперебійний облік податкових накладних.
Основні причини зупинки податкових накладних
Підприємство включено до переліку ризикових
- На підприємстві відсутній відповідний товар, або неможливість надання відповідних послуг, зазначених у податковій накладній
- Відсутня матеріально – технічна база та чисельний штат для надання виконаних робіт
- Відсутні документи на зберігання та транспортування товаро–матеріальних цінностей
- При виробництві продукції змінено код товару
- Неподання до податкового органу Таблиці даних платника або неправильне її заповнення щодо кодів видів діяльності платника податків згідно з КВЕД, кодів товарів УКТЗЕД, код послуг з ДКПП що постачаються та/або придбаваються платником податків, ввозяться на митну територію.
Як запобігти блокуванню
Щоб уникнути проблем із реєстрацією податкових накладних у Системі моніторингу критеріїв оцінки ризиків (СМКОР), слід дотримуватися таких рекомендацій:
- Перевіряйте коректність даних. Перед поданням податкових накладних необхідно переконатися, що всі реквізити заповнені правильно.
- Підтверджуйте реальність операцій. Важливо мати повний пакет підтверджуючих документів: договори, видаткові накладні, акти виконаних робіт тощо.
- Слідкуйте за відповідністю КВЕД. Податкові накладні мають відповідати видам діяльності, зареєстрованим у підприємства.
- Перевіряйте статус платника. Якщо підприємство було включене до переліку ризикових платників податків, необхідно негайно звернутися до ДПС для врегулювання ситуації.
- Зберігайте комунікацію з податковою. Регулярне відстеження повідомлень від ДПС та вчасне реагування на запити допоможе уникнути непорозумінь.
Що робити, якщо накладна заблокована
Якщо податкова накладна все ж таки потрапила під блокування, необхідно:
- Проаналізувати причини зупинення реєстрації
- Підготувати та подати до ДПС пояснення разом із необхідними документами.
Вимоги щодо правильного заповнення Таблиці даних платника
Таблиця даних платника подається в електронній формі засобами електронного зв’язку (Додаток 5 за формою J/F1312303)
Обов’язково у таблиці даних платника податку зазначається наступна інформація:
- Види економічної діяльності відповідно до КВЕД
- Коди товарів згідно з кодами УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України
- Коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України
Зверніть увагу, що в одному рядку Таблиці не допускається одночасне заповнення граф щодо придбання (отримання) і постачання/надання товарів (послуг) !
До Таблиць даних платника подається:
- Пояснення у якому варто описати походження товарів/ послуг, а також описати свою господарську діяльність, на підставі чого можна охарактеризувати діяльність підприємства
- У поясненні потрібно зазначити відомості про виробничі потужності, (орендовані/ власні) приміщення, земельні ділянки, складські приміщення у яких можуть виготовлятись та/або зберігатись продукція, спецтехніка, найманий персонал.
- Усі зазначені відомості мають мати документальне підтвердження та відображені у податковій звітності
- Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом п’яти робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.
Виключення платника податків з критеріїв ризикових
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:
- Пояснення у якому варто описати та охарактеризувати діяльність підприємства
- Договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- Договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- Первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
- Розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- Документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;
- У поясненні потрібно зазначити відомості про виробничі потужності, (орендовані/ власні) приміщення, земельні ділянки, складські приміщення у яких можуть виготовлятись та/або зберігатись продукція, спецтехніка, найманий персонал.
- Інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.
Консультаційна допомога для бізнесу
Якщо у вас є запитання щодо розблокування податкових накладних, надсилайте звернення щодо проведення зустрічі для отримання роз’яснень на Комунікаційну податкову платформу (звернення від представників бізнесу та громадськості приймаються на електронну скриньку платформи: rv.ikc@tax.gov.ua), або звертайтесь до Консультаційного центру (0362 692544, 0362 692574, 0661618288).
Отримуйте консультативну допомогу та своєчасно реагуйте на зміни у податковому законодавстві, щоб забезпечити стабільність свого бізнесу!
Консультаційний центр з питань роботи СМКОР: бізнес Рівненщини отримує комплексну допомогу з питань розблокування податкових накладних
У Головному управлінні ДПС у Рівненській області платники податків отримують консультативну допомогу та фахову підтримку з питань блокування податкових накладних та віднесення підприємств до категорії ризикових.
За менш ніж два тижні роботи нещодавно створеного за дорученням Голови ДПС Руслана Кравченка консультаційного центру, до фахівців податкової служби області по допомогу звернувся 71 платник податків Рівненщини. Як результат, у 69 суб’єктів господарювання питання в цілому вирішено (платниками подано документи та прийнято рішення про реєстрацію податкових накладних, враховані роз'яснення та подано ТПП, які враховано автомвтично, платниками вирішено проблему та подано додаткове Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено тощо), розблоковано 372 податкові накладні, а два суб’єкти господарювання позбулися статусу ризикових.
“До консультаційного центру суб’єкти господарювання можуть звертатись як за телефонами “гарячих ліній”, так і на особисті прийоми, - звертає увагу в.о.начальника ГУ ДПС в області Сергій Вінніченко. - Тут підприємці, бухгалтери та фінансисти можуть отримати роз’яснення щодо механізмів розблокування податкових накладних, порядку подання пояснень та необхідного пакета документів. Окрім того, фахівці центру допомагають бізнесу зменшити ризики потрапляння до категорії ризикових платників”.
Враховуючи ефективність роботи Центру та високий попит на підтримку у питаннях функціонування СМКОР, керівник податкової служби області провів зустріч з представниками бізнесу краю, де значну увагу приділили проблемним питанням, з якими платники звертались до фахівців Головного управління.
Сергій Вінніченко наголосив, що критерії ризиковості не спрямовані на ускладнення діяльності чесного бізнесу. Однак платники податків можуть стикатися з труднощами під час визначення свого статусу, тому податкова служба працює над нормативними змінами для вдосконалення функціонування СМКОР та зменшення кількості заблокованих накладних.
Він також закликав представників бізнесу активно звертатися до Консультаційного центру, щоб мінімізувати помилки, які можуть призвести до блокування податкових накладних або інших негативних наслідків.
Місцеві бюджети Рівненщини у січні отримали 1,8 млн грн акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів
У січні 2025 року до бюджетів територіальних громад Рівненщини надійшло 1 млн 798 тис грн акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизними товарами, що на 282 тис грн більше надходжень відповідного періоду 2024 року.
У Головному управлінні ДПС у Рівненській області звертають увагу, що задля забезпечення надходжень акцизного податку до бюджетів вкрай важливо забезпечити на місцях легальну реалізацію підакцизних товарів. Тож, у територіальних громадах необхідно контролювати дотримання вимог законодавства всіма господарюючими суб’єктами, які реалізують алкогольну та тютюнову продукцію, а споживачам – купувати марковану підакцизну продукцію і перевіряти у фіскальному чеку відображену суму акцизного податку.
Перевірити достовірність чеку можна за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/cashregs/check.
Декларування доходу від отримання спадщини
Отримання спадщини є важливою юридичною та фінансовою подією, яка вимагає не лише оформлення прав на майно, а й виконання податкових зобов’язань. В Україні спадкоємці повинні задекларувати отриманий дохід відповідно до норм Податкового кодексу (далі – ПКУ).
Хто повинен подавати декларацію?
Декларувати дохід від спадщини зобов’язані фізичні особи, які отримали спадкове майно. Виняток становлять особи, які звільнені від сплати податку відповідно до ст.174 ПКУ.
Які ставки податку застосовуються?
Розмір податку залежить від ступеня спорідненості між спадкодавцем і спадкоємцем:
• 0% – якщо спадщина отримана від родичів першого та другого ступеня споріднення (батьки, діти, чоловік або дружина, дід, баба, рідні брати і сестри, онуки).
• 5% – для спадкоємців, які не є родичами першого та другого ступеня споріднення.
• 18% – якщо спадщину отримує нерезидент України чи резидент від нерезидента.
Окрім цього, дохід, отриманий до 1 січня 2025 року, оподатковується за ставкою 1,5% військового збору (після 1 січня 2025 – 5%).
Як і коли подавати декларацію?
Особи, які зобов’язані сплатити податок, мають подати річну податкову декларацію до 1 травня року, наступного за роком отримання спадщини. Декларацію подають до податкової служби за місцем реєстрації спадкоємця. Якщо спадщина отримана у 2024 році, то декларацію про майновий стан і доходи необхідно подати до 1 травня 2025 року.
Зверніть увагу, якщо спадкоємець не задекларував спадщину або несвоєчасно подав декларацію, на нього можуть бути накладені штрафні санкції та нараховано пеню.
Дотримуйтесь законодавчих вимог і своєчасно подайте декларацію, щоб уникнути зайвих фінансових витрат!