Головне управління ДПС у Рівненській області інформує

Дата: 28.03.2025 10:31
Кількість переглядів: 37

Фото без опису

Рівненщина: більше 16 тисяч суб’єктів господарювання використовують у своїй діяльності програмні РРО

На Рівненщині  суб’єкти господарювання використовують у своїй діяльності 24298 реєстраторів розрахункових операцій, переважна більшість з яких – це програмні РРО (ПРРО).  Зокрема, у  січні-лютому поточного року  в області вже зареєстровано  934 ПРРО і 330 апаратних РРО.

Нагадаємо, що для підприємців законодавством встановлено обов’язок  проведення розрахунків з покупцями товарів (послуг) із застосуванням РРО/ПРРО та видачею відповідних розрахункових документів. Наразі РРО/ПРРО не застосовуються суб’єктами господарювання, які здійснюють розрахункові операції при продажі товарів на ринку, лише платниками єдиного податку першої групи – фізичними особами – підприємцями.

У Головному управлінні ДПС у Рівненській області звертають увагу платників на можливість використання безоплатного функціоналу оновленого «ПРРО ДПС». 
Актуальна версія «ПРРО  ДПС» для операційних систем Android, iOS доступна для завантаження на відповідних цифрових платформах AppStore, GooglePlay та на вебпорталі ДПС за посиланням: https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/

Також за цим посиланням  доступне для завантаження «ПРРО ДПС» для OC Windows та web. 

Для зручності користувачів на вебпорталі ДПС в банері «Програмні РРО» розміщені: 

керівництво  користувача «ПРРО ДПС» для відповідних операційних систем: https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/kerivnitstvo-koristuvacha

форми ПРРО та інструкції щодо їх заповнення: https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/formi-prro/;  

відповіді на актуальні запитання користувачів: https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/aktualni-zapitannya-vidpovidi

 

Декларування доходів громадян: яким чином подається податкова декларація про майновий стан і доходи

У Головному управлінні ДПС у Рівненській області нагадують громадянам, що триває кампанія декларування доходів, отриманих у 2024 році.

Платник податків самостійно обирає спосіб подачі податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація):

особисто або уповноваженою особою;

поштою з повідомленням про вручення та описом вкладення не пізніше ніж за 5 днів до закінчення граничного строку подання;

засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».

В електронній формі податкову декларацію можна подати на сайті Державної податкової служби України в особистому електронному кабінеті платника.

Для зручності платників податків ДПС в особистому електронному кабінеті розміщено електронний сервіс «Податкова декларація про майновий стан і доходи», що надає можливість часткового автоматичного предзаповнення декларації на підставі даних Державного реєстру фізичних осіб – платників податку та відомостей про обʼєкти нерухомого чи рухомого майна.

Електронний сервіс «Податкова декларація про майновий стан і доходи»  дозволяє сформувати податкову декларацію та подати її до контролюючого органу з копіями первинних документів, у т. ч. для використання права на податкову знижку.

 

«Моя податкова» – мобільний додаток для зручного спілкування з податковою службою

Сучасні технології роблять податкові послуги доступнішими! Завдяки мобільному застосунку «Моя податкова», платники можуть швидко та без зайвих витрат часу вирішувати податкові питання без візитів до контролюючих органів.

Зокрема, користуючись за стосунком, ви  маєте можливість надсилати звернення до податкової онлайн. Через розділ «Послуги» можна надіслати лист до контролюючого органу в кілька кліків:

  • оберіть «Надіслати лист до ДПС»,
  • вкажіть орган, до якого звертаєтеся,
  • визначте тип, тематику та короткий зміст звернення,
  • додайте файл або фото розміром до 5 Мб,
  • підпишіть та надішліть.

Хочете отримати інформацію про свої доходи? Тепер це можна зробити всього за кілька хвилин:

  • оберіть у розділі «Послуги» → «Отримати відомості про суми виплачених доходів»,
  • вкажіть період запиту,
  • отримайте дані в електронному вигляді.

Також отримати відомості можна через Електронний кабінет у меню «ЕК для громадян».

Крім того, застосунок «Моя податкова» дозволяє подати декларацію про майновий стан і доходи для отримання податкової знижки:

  • виберіть розділ «Подати декларацію про майновий стан і доходи»,
  • вкажіть суму витрат,
  • додайте реквізити банківського рахунку (заповнюються автоматично),
  • прикріпіть необхідні документи у форматі pdf або фото,
  • підпишіть та надішліть.

Також доступна можливість подати Податкову декларацію платника єдиного податку (1-3 група) без зайвих клопотів.

Як встановити застосунок? Завантажте «Моя податкова» з App Store або Google Play, ідентифікуйтесь онлайн через файловий або хмарний КЕП будь-якого надавача і  користуйтеся всіма доступними податковими сервісами

Цінуйте свій час – переходьте на цифрові рішення з «Моєю податковою».

 

Тіньова зайнятість: пастка для працівника

Кожен, хто погоджується працювати без офіційного оформлення, спокушаючись обіцянками «чистої» зарплати та відсутності податків, ризикує набагато більше, ніж здається на перший погляд. Тіньова зайнятість – це не вигода для роботодавця, а серйозні наслідки як для суб’єкта господарювання, так і для самого працівника, його майбутнього та добробуту.

Чому працювати неофіційно – це небезпечно? Відсутність офіційного трудового договору означає, що працівник не має права на лікарняні, оплачувані відпустки та пенсію в майбутньому. А що станеться, якщо стан здоров'я не дозволить працювати? Ніхто не подбає про компенсацію.

Крім того, роботодавець може не виплатити заробітну плату, звільнити без пояснень або створити нестерпні умови праці – і ніяких важелів впливу у працівника не буде.

Також, без офіційного стажу важко знайти добре оплачувану роботу, отримати кредит або соціальні виплати. Жоден роботодавець не буде враховувати «неофіційний досвід».

А ще -  тіньова зайнятість шкодить суспільству. Це брак фінансування для медицини, освіти та соціальних виплат: кожен, хто працює в тіні, забирає з бюджету гроші, які могли б піти на лікарні, школи та пенсії. У результаті – низька якість державних послуг, нестача ресурсів для підтримки тих, хто її потребує.

Чим більше людей працюють нелегально, тим складніше державі підтримувати соціальну стабільність, а підприємствам – конкурувати на чесних умовах. Це веде до економічного спаду та підвищення рівня безробіття.

Нелегальні працівники залишаються без перспектив кар’єрного зростання, гідної оплати праці та пенсійного забезпечення. У результаті формується замкнене коло бідності та нестабільності.

Як убезпечити себе від таких негативних наслідків? Насамперед вимагайте офіційного працевлаштування – це ваша гарантія захищеності. Дбайте про своє майбутнє – страхові виплати, пенсія, можливість отримати кредит залежать від легального статусу вашої роботи.

Не погоджуйтеся на сумнівні пропозиції – будь-які нелегальні домовленості лише тимчасова вигода, яка може обернутися великими втратами.

Пам’ятайте, що тіньова зайнятість – це не тільки проблема держави чи роботодавців, це ризик, який кожен бере на себе, погоджуючись працювати нелегально. Ваша праця повинна бути не лише оплачуваною, а й захищеною. Вибір працювати офіційно – це вибір на користь безпеки, стабільності та впевненості у завтрашньому дні.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь